از ما که خواهد گذشت ، بچه هامون رو چشم انتظار نذارین...
 
بــاشــگـــاه فـــرهنـــگی ورزشـــی ســـایپــا لارستــــان
Saipa Football Club

در آن صورت هیچ مسابقه بین المللی، کشوری، استانی و حتی داخلی نمی‌توان در آن برگزار نمود. البته زمین شهید دانشیار آنقدر بزرگ است که اگر بخواهند می‌توانند جهت جغرافیایی زمین را تغییر دهند.
داوود عسکرپور روابط عمومی اداره ورزش و جوانان لارستان نیز در این باره مصاحبه‌ای انجام داد و گفت: در مورد تجهیز زمین فوتبال استادیوم شهید دانشیار لار به چمن مصنوعی باید عرض کنم که ضمن احترام به کارشناسان و کاردانان تربیت‌بدنی آموزش و پرورش لارستان، این زمین پس از نظریه کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان فارس و بنابر صلاحدید و موافقت مدیرکل به صورت شرقی – غربی تجهیز خواهد شد که در حال حاضر، عملیات زیرسازی آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در حال انجام است.
پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، کارشناسان تربیت‌بدنی نپذیرفتند و همراه با پیشکسوتان، مربیان و داوران فوتبال لارستان، طوماری نوشتند و آن را برای فرمانداری ویژه لارستان ارسال کردند. 
در این طومار ضمن بر شمرده شدن مشکلات زمین ورزشگاه شهید دانشیار از قبیل غیرقانونی بودن جهت جغرافیایی آن (شرقی وغربی)، عدم وجود سکوی مناسب، نامناسب بودن نور ورزشگاه، عدم نیمکت ذخیره مناسب، عدم وجود سرویس بهداشتی و آبخوری مناسب، عدم وجود رختکن جهت ورزشکاران و داوران، نبود آب به علت سوختن پمپ چاه و کوتاه بودن دیوار اطراف ورزشگاه تاکید شد که حفظ و نگهداری چمن مصنوعی در آن مشکل‌ساز می‌شود و احتمال خراب شدن افزایش پیدا می‌کند.

حتی این طومار برای دفتر نماینده لارستان، خنج وگراش، هیئت فوتبال استان فارس و شورای اسلامی شهر لار نیز ارسال شد. 

داوود عسکرپور در آن زمان، در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان تربیت بدنی بر این باورند که مجهز کردن زمین فوتبال مجموعه ورزشی شهید دانشیار لار به چمن مصنوعی کار بیهوده‌ای است، اداره در این رابطه چه نظری دارد اظهار داشت:

بعد از سالها با رایزنی های محمدحسن طیبی سرپرست اداره ورزش و جوانان لارستان اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال جهت تجهیز زمین فوتبال مجموعه ورزشی شهید دانشیار لار به چمن مصنوعی از طرف وزارت ورزش و جوانان جذب شد که برخی از کاردانان و کارشناسان تربیت بدنی اعتراض خود را طی طوماری مبنی بر غیر استاندار بودن این زمین اعلام کردند.

کارشناسان تربیت بدنی لارستان معتقدند که این استادیوم از زمان آقای رزمیوش رئیس وقت اداره ورزش و جوانان آن زمان غیر استاندار ساخته شده است و بایستی به صورت شمالی- جنوبی ساخته میشد تا تابش نور آفتاب موجب آزار بازیکنان نشود. 

به همبن منظور اداره ورزش و جوانان لارستان بر آن شد تا از مهندسین و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان فارس جهت بررسی این زمین دعوت بعمل آورد. بالاخره در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه سال جاری (۹۱) کارشناسان و مهندسین اداره کل با حضور در مجموعه ورزشی شهید دانشیار از محیط این زمین عکس های هوایی و زمینی گرفتند تا پس از بررسی های بعمل آمده توسط آنها جوابیه نهایی صادر گردد.



البته اگر زمین به صورت شمالی- جنوبی تغییر پیدا کند پیست دوومیدانی از بین خواهد رفت که این امر با مخالفت جناب آقای امیری معاونت محترم استاندار و فرماندار فرمانداری ویژه لارستان، سید غلامرضا کمانه مدیر کل محترم ورزش و جوانان فارس و هیئت محترم دوومیدانی لارستان مواجه شده است و تخریب پیست هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال دربر خواهد داشت.

کار به اینجا ختم نشد و حتی سید غلامرضا کمانه مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان فارس نیز این چنین واکنش نشان داد:

خبر مجهز شدن زمین فوتبال دانشیار به چمن مصنوعی آن قدر داغ شد که در پر بیننده‌ترین برنامه ورزشی کشور، ۹۰ با عنوان «چمن مصنوعی برای زمین غیر استاندارد ورزشگاه لار» این چنین نمایش داده شد:

بعد از تعطیل شدن موقت و یک ماهه طرح چمن مصنوعی ورزشگاه لار با وجود اینکه برای همگان ثابت گردید که می توان زمین فوتبال شهید دانشیار را به صورت شمالی– جنوبی طرح ریزی نمود، ظاهرا اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و اداره ورزش و جوانان لارستان در اجرای طرح در زمین غیر استاندارد اصرار دارند.

پس از این، پروژه چمن مصنوعی استادیوم شهید دانشیار مجهول‌الحال ماند و هیچ اقدامی برای این مهم صورت نگرفت. البته در آن زمان، زیرسازی زمین در حالی که شرقی غربی بود انجام شد اما پس از آن، همچنان این زمین در بلاتکلیفی ماند. 

این تمام خبرها، مصاحبه‌ها و اطلاعیه‌هایی است که بعد از خبر «تجهیز زمین استادیوم دانشیار به چمن مصنوعی» انعکاس داده شد. 

در حال حاضر پس از گذشت یک سال، نه زمین استادیوم دانشیار به چمن مصنوعی مجهز شد و نه این زمین قابل استفاده است؛ زمینی که شاید اگر تخریب نمیشد بسیاری از جوانان شهر را در مستطیل سبز جمع می‌کرد تا آنان در این زمین به تفریحات سالم بپردازند.

محمدحسن طیبی ریاست اداره ورزش و جوانان لارستان و یعقوب کامجو رئیس هیئت فوتبال لارستان، در پاسخ به این سوال که علت عدم فرجام پروژه چمن مصنوعی استادیوم شهید دانشیار چیست، این‌گونه پاسخ دادند.

محمدحسن طیبی: این پروژه در بودجه سال ۹۱ بوده و تصویب هم شده بود ولی به خاطر نداشتن بودجه و تورم اقتصادی کشور، بسیاری از بودجه‌های ورزشی ما قیچی شد. ما پارسال ۲۱ میلیون تومان دریافت کرده‌ایم و آن را صرف چمن مینی فوتبال دانشیار کردیم که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد کار انجام شده است.

وی افزود: در سال ۹۲ به من قول داده شده و این را از طرف نماینده و فرماندار نیز پیگیری می‌کنیم که بتوانیم امسال این مهم را جذب کنیم. اگر امسال بودجه‌های عمرانی به خاطر مشکلات مالی که کشور دارد آزاد شود پروژه ما در دستور کار است و اگر نباشد، خیر؛ وقتی بودجه توسط وزارت آزاد نشود این پروژه برای سال بعد می‌ماند.
یعقوب کامجو: رئیس اداره ورزش که در شورای شهر آمد قول داد که انشاالله تا آخر سال، این پروژه تمام ‌شود.
وی افزود: بنده هیچ‌گونه اطلاعاتی در این زمینه ندارم و باید این سوال را از رئیس اداره ورزش بپرسید. 

فکر نکنم سن ماها واسه بازی کردن توو این چمن مصنوعی کفاف کنه و برسیم به تیم پیشکوستان اونم شاید،بهتره پس دعا کنیم و پیگیر باشیم ک لااقل حق بچه هامونو بدن...


امیدواریم این زمین از بلاتکلیفی خارج شود و باز هم شاهد بازی فوتبال در این مستطیل سبز باشیم.

 

    


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


هـــــــــدف مـــا قـــــــهرمــــــانی نــــــیست ... فــــــــقط بـــــــــاید در هــــــــــــر بـــازی پیــــــروز شـــــــویم... و دیــــگر هیـــــــچ...
آخرین مطالب



آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1